Uke 49

Jeg har jobba og trent hele uka, men på fredag fikk jeg besøk av en kamerat og da blei det litt norstalgisk Resident Evil 4-spilling og burgerspising. På lørsdag bestemte vi oss spontant for å dra til Askim for å se Creed II på kino. Fantastisk film, Rocky lenge leve!

Det har også kommet masse snø, digg men litt glatt føre. 

I dag har vi vært i Sverige og kjøpt litt billig kjøtt og andre matvarer og nå er det ikke lenge til ny uke, med mer trening, masse mat og jobb. Snart JUL! 😀

-Emil

 

Trening Emil:

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Uke 48

Harde økter for tida, og harde selfier!

 

Ikke nok vekt på maskina…

Ser på Isabell Adolfsen løfte på Jr. EM i styrkeløft.

 

Trening Emil:

 

Trening Viki:

Mandag:

  • Oppvarming med foam roller
  • Deadlift, 7 x 6 reps
  • Et bens-glute bridge, 3 x 20 reps
  • Brystpress, 7 x 6 reps
  • Hangups, 4 x 6 reps

Onsdag

  • Oppvarming med foam roller
  • Deadlift, 7 x 6 reps
  • Brystpress, 7 x 6 reps
  • Hangups, 4 x 6 reps
  • Cross over kabeldrag, 3 x 20 reps

Fredag

  • Oppvarming med foam roller
  • Deadlift, 7 x 6 reps
  • Brystpress, 7 x 6 reps
  • Hangups, 4 x 6 reps

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Uke 46

For tre uker siden kjøpte vi noen bærbusker på Plantasjen. Tok et par uker før vi fikk lånt oss spade, begynte å grave og plante onsdag men da jeg hadde plantet halvparten knakk spaden.. Just my luck 😛 Fikk lånt meg en ny spade i går så nå er endelig også de siste fire buskene plantet. Nå gjenstår det bare å se om de overlever vinter’n.

Onsdag hadde jeg også fermenteringskurs i Aurskog sammen med ei som heter Irene Nærdal. Vi møttes i sommer da jeg hadde Økosjokolade-stand på Stuttreist og Himlaga i Bjørkelangen. Det viste seg at vi har mange av de samme verdiene og interessene – så vi holdt kontakten.

Torsdag og fredag gikk med til jobb på dagtid og lagertelling på kveldstid. Følte meg som en oppvridd klut fredag kveld og var veldig glad for at vi ble ferdig tidligere enn vi trodde. Egentlig skulle vi også bruke helga. I går kveld hadde Emil og jeg endelig litt tid sammen. Selv om vi ikke gjorde noe spess var vi iallefall sammen, prata og tulla mens jeg rydda og Emil så YouTube og jobbet litt hjemmefra. I dag har Emil vært på jobb, jeg har fiksa hjemme mens jeg har sett på YouTube og hørt på podcast. I morgen kommer hverdagen igjen, helga har gått altfor fort 😛

-Viki 

 

Trening Emil: (reps x set)

Mandag

Dips/chin-ups  max x 4

Flyes/pullovers  10,10,8,8,6

Cable chest  12,10,10

T-bar row/Dumbbell row  8×5

Leg raises.  30×4

 

Tirsdag

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

 

Onsdag-treningsfri

 

Torsdag

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

(20 minutter på elipsemaskin)

 

Fredag

Squats  8×5

Straight leg deadlift  6×5

Lunges  20×3

Kneeling cable crunch  25×4

Rygghev  20×4

(30 minutter på elipsemaskin)

 

Lørdag – treningsfri

Søndag- treningsfri

 

Spennende nytt treningsopplegg fra neste uke…

 

 

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Uke 45

Mandagen startet brått på med jobb kl. 08.00-16.00 for oss begge. Da jeg kom hjem fra jobb spiste vi strimler av lammelår og ovnsbakt søtpotet som Emil hadde vært snill å fiksa. Det ble også til at jeg løp over på Kiwi for å kjøpe mozarella-sticks fordi vi syntes det ble for lite mat 😛 Vi så et par episoder av Modern Family til maten og så gikk vi på trening. Eller.. vi kjørte for å spare tid fordi det tar så “SYKT LAAANG TID” å gå de 10 minutterene det tar å gå fra oss til treningssenteret. Latskapen lenge leve! Da vi kom hjem fikk jeg en trist åpenbaring og utbrøt plutselig (i forvirrelse og skuffelse) “er det bare mandag i dag?”. Emil kunne konstatere at, ja det var mandag. Hadde som vanlig mål om å legge meg til klokka 22.00, men fikk det ikke til denne gangen heller.. Er jo mye viktigere å vanne planter og ta ut av oppvaskmaskinen enn å legge seg. Da klokka bikket 23.00 var jeg enda ikke blitt trøtt så jeg henta dyna og puta mi og la meg på sofaen hvor Emil så på YouTube. Emil sovna rett etter meg men vi bråvåknet midt på natta av at jeg hadde sparket ned noe fra bordet og vi kom oss til senga.

 Tirsdag: jeg var sykt trøtt og sliten og hadde null lyst til å stå opp fra den deilige senga. Tenkte at jeg bare skulle sove 2 minutter til og sovna.. Våkna så jeg skkuratt rakk å trakte kaffe og pusse tenna før jeg måtte løpe til bussen.

Resten av uka gikk som vanlig, ikke noe spesielt som skjedde. I dag har jeg vært hos storesøstra mi og familien hvor vi feiret 1årsdagen til nevøen min. Tiden flyr!

-Viki

 

Brystpress.

 

Vi kjører skikkelig skostil på trening. 

 

Trening Emil: (reps x set)

 

Mandag

Dips/chin-ups  max x 4

Flyes/pullovers  10,10,8,8,6

Cable chest  12,10,10

T-bar row/Dumbbell row  8×5

Leg raises.  30×4

 

Tirsdag

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

(45 minutter på elipsemaskin)

 

Onsdag-treningsfri

 

Torsdag

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

 

Fredag

Squats  8×5

Straight leg deadlift  6×5

Lunges  20×3

Kneeling cable crunch  25×4

Rygghev  20×4

(20 minutter på elipsemaskin)

 

Lørdag og søndag-treningsfri

 

Trening Viki:

Torsdag

Oppvarming med foamroller

Skråbenk med hantler, 5 x 10

Skulderpress, 5 x 5

Biceps curl, 5 x 6  

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Uke 44

Siste halvdel av uka har gått med til jobb og trening (og et par dager med sjokoladespising).

Jeg (Viki) var på reunionfest med barne- og ungdomskole-klassen mi på lørdag. Rart å se “alle” fra skolen igjen, bra insiativ fra festkomiteen!  

Nok en uke nærmere jul, tida flyr ass!

 

-Emil og Viki

 

Ta fra hverandre en utstillingshylle.

 

Putte i bilen.

 

Snekre sammen igjen = gratis hylle. Kanskje vi spanderer på´n et malingstrøk eller to etterhvert.

 

Trening Emil: (reps x set)

Uke 44

Onsdag

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

(17 minutter på elipsemaskin)

 

Torsdag

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

 

Treningsfri fredag og lørdag

 

Søndag

Squats  8×5

Straight leg deadlift  6×5

Lunges  20×3

Kneeling cable crunch  25×4

Rygghev  20×4

(15 minutter på elipsemaskin)

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Ukas uke 43 og 44

Vi har bestemt oss for å begynne å legge ut oppdatering ukentlig av treningen vår. Vi klarer ikke å være konsekvente på å legge ut hver dag så da tenker vi at å legge ut en gang i uka kan funke. 

Emil:

Uka mi har gått som vanlig, litt jobb, mye trening, lite mat og en god del Netflix og chill. Jeg skriver også litt på et eget manus, vi får se hvordan det går, og jeg har ommøblert stua hjemme så vi har fått litt bedre bruk av rommene vi har. For noen dager siden ble det ny iMac etter flere dager med frem og tilbake om jeg skulle gå for 21,5″ eller 27″ eller kjøpe en i det hele tatt. Det ble 27″ med en god blanding innmat i maskinen. Endelig en skikkelig maskin og redigere video med igjen. Søndag var det bursdagsfeiring for søstra og broren min som hadde bursdag 25. og 28 oktober, så ganske nærme hverandre. Søstra mi ble 18 år, så det var fest 😉

Viki:

Forrige uke begynte med at jeg dro på jobb men ble fort sendt hjem igjen av sjefen fordi jeg hadde en vond kul på halsen og en vond skulder. Kjentes ut som en mulig betennelse, men vanskelig å si. Dro til fastlegen for å sjekke ut, men føler jeg fikk dårlig hjelp. Han sykemeldte meg og ga meg beskjed om å kjøpe Paracet. Etter min mening er det alt for mye pillepushing i Norge! Ja, man burde få medisiner når man trenger det, men jeg trenger ikke Paracet for å maskere smertene og symptomene – jeg vil gjøre noe med problemet! Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre, noen matvarer han kunne anbefale, men han sa han ikke hadde peiling på det. Godt å vite at legen som har gått mange år på skole har lært å skrive ut resept på smertestillende.. rart han ikke bare sa at jeg skulle ta meg en tur på Vinmonopolet og drikke vekk smerten, gjør samme nytta.

 

 

Onsdag byttet vi til felger med vinterdekk. Vi liker å gjøre det selv, da får vi en følelse av at vi er produktive og handy ;P

Forrige torsdag var jeg på Åpent Hus på Vidsyn i Fetsund hvor Naturkilden (nettbutikk med mye kule, miljøvennlige varer) og Helse og Yoga Institutt  hadde åpen dag. Ble mange interessante og hyggelige samtaler med folk som er likesinnede med meg.

 

 

Fredagen gikk med til oljeklasse på Hotel Rosenkrantz, jeg driver med eteriske oljer og var med på en klasse i regi av Line bak Lilalife. Ble mange hyggelige samtaler og middag på Brasserie Paleo etter oljeklassen. Ble også et par pils før jeg kom hjem sent. Eller.. relativt sent, siste bussen hjem fra Oslo går jo rundt kl 22.00 😛

Lørdag kjørte vi sammen til Lillehammer. Bilen var ganske stappa og kanskje litt farlig lastet fordi vi hadde med felger med sommerdekk baki den lille rotta vår. I tillegg kom litt baggasje, kassegitar og iMac´en Emil kjøpte på veien. Med nedlagte bakseter gikk det sånn akkurat.

Søndag gikk med til bursdagsfeiring. Jeg la meg tidlig på grunn av tog til Oslo og jobb tidlig dagen etter.

 

 

 

 

Mandag stod vi opp i 04.30-tiden, fortsatt.i Lillehammer. Emil kjørte meg til toget rett før klokka 5 sånn at jeg skulle rekke jobben i Oslo klokka 8. Jeg var nok så trøtt men dagen gikk fint. Etter jobb laget jeg litt råsjokolade til dagen etter og det ble tidlig kvelden på meg.

 

 

Tirsdag gikk med til å dele ut smaksprøver på sunn råsjokolade på Sunkost Lillestrøm Torv etter jobb. Jeg skal holde sjokoladekurs der lørdag 10. november, så det ble en liten demo der for å promotere kurset og dele det glade sjokoladebudskapet.

I går stakk Emil innom jobben min etter at han hadde hatt et møte i Oslo og vi tok bussen hjem sammen. Emil dro på trening mens jeg hadde Facebook-live om eteriske oljer. Vi klippa også bort hockeysveisen til Emil i går, så nå er han korthåret igjen. Jeg syntes hockeysveisen var kul, men det avr på tide å få den bort, hehe!

 

 

Nå er jeg på vei hjem fra sjokoladefest, altså lanseringen av boken Sunn Sjokolade. Jeg er over gjennomsnittet glad i sunn sjokolade (og kursvert for økosjokolade) så det var gøy! Om en halvtimes tid stikker vi på trening sammen, min første styrkeøkt på rundt 2 uker. Digg!

 

Trening Emil: (reps x set)

Uke 43

Mandag

Squats  8×5

Straight leg deadlift  6×5

Lunges  20×3

Kneeling cable crunch  25×4

Rygghev  20×4

(20 minutter på elipsemaskin)

 

Tirsdag

Dips/chin-ups  max x 4

Flyes/pullovers  10,10,8,8,6

Cable chest  12,10,10

T-bar row/Dumbbell row  8×5

Leg raises.  30×4

 

Onsdag

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

(20 minutter på elipsemaskin)

 

Torsdag

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

(15 minutter på elipsemaskin)

 

Fredag

Squats  8×5

Straight leg deadlift  6×5

Lunges  20×3

Kneeling cable crunch  25×4

Rygghev  20×4

(20 minutter på elipsemaskin)

 

Lørdag og Søndag – treningsfri

 

Uke 44

Mandag

Hjemmetrening

 

Tirsdag

Dips/chin-ups  max x 4

Flyes/pullovers  10,10,8,8,6

Cable chest  12,10,10

T-bar row/Dumbbell row  8×5

Leg raises.  30×4

 

Trening Viki:

Jeg har hatt det travelt med sjokoladekurs, eventer, jobb og diverse andre ting så treningen har blitt nedprioritert. Beveger meg en del på jobb, men kjenner at jeg savner styrketrening. I dag skal jeg inn i gamle vaner 😉

Dagens økt:

  • Oppvarming med foamroller
  • Monster walks, 20 x 2
  • Markløft, 6 x 5
  • Knebøy. 6 x 5
  • Glute bridge, 10 x 3

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

Dagens 06.10.2018

Jeg har jobba i dag igjen men også fått inn en arm-økt. Viki har hatt sjokoladekurs på Momarken, ble en liten intim gruppe men det var gøy og latteren satt løst.

-Emil

 

Helt alene på treningssenteret i dag, digg! 

 

Trening:

Emil:

(reps x set) 

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

 

Mat:

Frokost

Viki: Kaffe og rundstykker med brie.

Emil: Arne Brimi’s lammelår fra fjordland.

Lunsj

Viki: Nøtter og eple.

Emil: Tunfisk og cottage cheese.

Middag

Viki: Lasagne

Emil: Texmex-gryte

Etter trening/ kveldsmat

Viki: 8 forskjellige typer råsjokolade på kurser. Naaam 😍

Emil: Mutant mass gainer.

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

 

 

 

 

 

 

#trening #styrketrening #mat #helse #hverdag #blogg #gym #treningssenter #vekter #muskler #skuespill

Dagens 03.10.2018

Kjørte avgårde i 8-tiden for å dra på truckførerkurs. Må ha truckførerbevis i den nye jobben og var på kursdag 3 av 5 i dag. Bestod teorien så nå er det bare 2 dager med praksis igjen. Emil har hatt fri, han har vært hjemme og blant annet spilt gitar. Det er som meditasjon å bare lukke øynene og høre på at han spiller.

-Viki

 

Trening:

Emil:

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

 

Viki:

  • Arnold press, 8 x 4
  • Cross over in cable, 15 x 4
  • Bicep curl in cable, 8 x 4
  • Kick back in cable, 10 (hvert ben) x 2

 

Mat:

Frokost

Viki: Kaffe.

Emil: Mutant mass gainer.

Lunsj

Viki: Nøtter og eple.

Emil: Egg og karbonader. 

Middag

Viki: Øko.ostepølse i lompe.

Emil: 

Etter trening

Viki: Øko.pølse i lompe med fermentert rødkål.

Emil: Mutant mass gainer.

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

 

 

 

 

 

 

#trening #styrketrening #mat #helse #hverdag #blogg #gym #treningssenter #vekter #muskler #skuespill

Dagens 01.10.2018

Emil har hatt fri i dag så han har sett film og spilt litt. Jeg har vært på truckførerkurs, dag 1 av 5. Det går veldig bra, kjenner bare at hjernen ikke er vant til så lange dager med teori, sovna på sofaen da jeg kom hjem – men det ble trening uansett! 

 

 

Trening:

Emil:

(reps x set) 

Z-curl/Push downs  10,10,8,8,6

Seated curl  12,10,10

Dumball skullcruncher/ one arm over head  8×5

Ab-decline/ab-strikk  30×4

 

Viki:

Squats

 

Mat:

Frokost

Viki: Kaffe.

Emil: Mutant mass gainer.

Lunsj

Viki: Kefirrundstykker med økosmør og gouda.

Emil: Egg og karbonader. 

Middag

Begge: Laks og potetbåter. 

Etter trening

Viki: Bønnepasta, brie, gouda, mozarella og fløte. Øko.bacon. 

Emil: Mutant mass gainer.

 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

 

 

 

 

 

 

#trening #styrketrening #mat #helse #hverdag #blogg #gym #treningssenter #vekter #muskler #skuespill

Dagens 27.09.2018

Jobb og jobb og jobb i dag på oss begge. Og trening på Emil.

 

En kamerat jeg møtte på jobb for noen dager siden. 

 

Trening:

Emil:

Arnoldpress  8×5

Sidehev/Fremhev  10,8,6,6

Row/Double-press  10,8,6

Deadlift  6,6,4

Shrugs  10×4

 

Mat:

Frokost

Viki: Kaffe.

Emil: Mutant mass gainer.

Lunsj

Viki: Frøbrød med makrell i tomat, agurk og tomat.

Emil: Linsepasta med kjøttboller.

Middag

Viki: Bagett med ekte smør og øko.brie.

Etter trening

Emil: Mutant mass gainer.

Kveldsmat

Viki: Kefir.

Emil: Tunfisk og cottage cheese. 

Facebook her – Instagram her – YouTube her 🙂

 

 

 

 

 

 

#trening #styrketrening #mat #helse #hverdag #blogg #gym #treningssenter #vekter #muskler #skuespill